Výsledky vyhledávání v sekci Recepty na dotaz omáčku

Grilovaný garnát v kokosu s pikantní ananasovou omáčkou

access_time09. june 2019 personRedakce

Suroviny: Na pikantní ananasovou omáčku: 1 1/2 šálku ananasového kompotu nebo čerstvého rozmačkaného ananasu, bez šťávy 1 mexická pálivá paprička jalapeño, zbavená semínek a pokrájená na kostičky 2 polévkové lžíce čerstvé limetkové šťávy sůl podle chuti Na grilované garnáty: 1/2 šálku nízkokalorického kokosového mléka 2 polévkové lžíce čerstvé limetkové šťávy 1 polévková lžíce sojové omáčky s nízkým obsahem sodíku 1 polévková lžíce čerstvě nastrouhaného zázvorového kořene 1 polévková lžíce hnědého cukru 20 velkých garnátů, oloupaných a odžilkovaných čerstvě namletý černý pepř 3 šálky uvařené rýže 1/2 šálku výhonků koriandru 4 kovové nebo bambusové (namočené do vody) špízové jehly Příprava: Pikantní ananasová omáčka: 1. Ananas, papričku jalapeño a červenou papriku dejte do misky a zamíchejte, aby se suroviny spojily. Podle chuti dochuťte limetkovou šťávou a solí. Před podávání dejte vychladit. (Omáčku si můžete připravit předem a skladovat v lednici až 3 dny). Grilovaný garnát: 2. Smíchejte kokosové mléko, limetkovou šťávu, sojovou omáčku, zázvor a hnědý cukr v mělké misce. Přidejte garnáty, protřeste tak, aby se ve směsi rovnoměrně obalili a dejte vychladit nejméně na 30 minut nebo přes noc. 3. Předehřejte gril na střední teplotu. 4. Vyndejte garnáty z kokosové směsi. Dochuťte solí a pepřem a na každou jehlu napíchněte 5 garnátů. 5. Dejte špízy na gril a grilujte asi 3 – 4 minuty po obou stranách. 6. Při servírování dejte na každý talíř lžíci rýže basmati, garnáty sundejte ze špízové jehly a navrch dejte pikantní omáčku. Ozdobte koriandrem a podávejte. Velikost porce: 5 garnátů s 3/4 šálkem rýže a 1/2 šálkem omáčky Výživové informace: Počet porcí 4 Na 1 porci: Kalorie: 329 Uhlohydráty: 52 g Tuk: 3 g Vláknina: 3 g Bílkovina: 22 g Nasycené tuky: 1 g Sodík: 406 mg

folder_openPřiřazené štítky

Osmažený tuňák s pikantní mangovou omáčkou

access_time09. june 2019 personRedakce

Suroviny 2 čajové lžičky olivového oleje a olej navíc na smažení 1 a 1/2 šálku na kostičky nakrájené žluté cibule (2 cibule) 2 čajové lžičky oloupaného a nasekaného čerstvého zázvoru 1 a 1/2 čajové lžičky nasekaného česneku 2 zralá manga, oloupaná, vypeckovaná a nakrájená na malé kostičky 1/3 šálku čerstvě vymačkané pomerančové šťávy 2 čajové lžičky světle hnědého cukru 1 čajová lžička košer soli 1/2 čajové lžičky čerstvě namletého černého pepře 1 až 2 čajové lžičky nasekané čerstvé pálivé papriky jalapeño, podle chuti (1 paprika) 2 čajové lžičky nasekaných čerstvých mátových lístků 2 pláty tuňáka Příprava Orestujte cibuli a zázvor na rozpáleném oleji ve velké pánvi na smažení při střední teplotě po dobu 10 minut nebo dokud cibule nezesklovatí. Přidejte česnek a restujte ještě 1 minutu. Přidejte manga, snižte teplotu a vařte dalších 10 minut. Přidejte pomerančovou šťávu, hnědý cukr, sůl, černý pepř a jalapeño; za občasného míchání vařte dalších 10 minut, dokud se pomerančová šťáva trochu nevyvaří. Odstavte z plotny a přidejte mátu. Omáčku podávejte zahřátou na pokojovou teplotu nebo vychlazenou. Pánev na smažení položte na rozpálenou plotnu asi na 5 minut a zahřívejte, dokud nebude horká. Tuňáka hojně osolte a opepřete. Když je pánev dostatečně rozehřátá, stříkněte na ni olivový olej a pak na ni položte plátky tuňáka. Osmažte zprudka 2 až 3 minuty po obou stranách nebo tak dlouho, dokud nebude zvenku dohněda, ale uvnitř nepropečený.

folder_openPřiřazené štítky