Výsledky vyhledávání v sekci Recepty na dotaz omáčku

Grilovaný garnát v kokosu s pikantní ananasovou omáčkou

access_time09. June 2019personRedakce

Suroviny:Na pikantní ananasovou omáčku:1 1/2 šálku ananasového kompotu nebo čerstvého rozmačkaného ananasu, bez šťávy1 mexická pálivá paprička jalapeño, zbavená semínek a pokrájená na kostičky2 polévkové lžíce čerstvé limetkové šťávysůl podle chutiNa grilované garnáty:1/2 šálku nízkokalorického kokosového mléka2 polévkové lžíce čerstvé limetkové šťávy1 polévková lžíce sojové omáčky s nízkým obsahem sodíku1 polévková lžíce čerstvě nastrouhaného zázvorového kořene1 polévková lžíce hnědého cukru20 velkých garnátů, oloupaných a odžilkovanýchčerstvě namletý černý pepř3 šálky uvařené rýže1/2 šálku výhonků koriandru4 kovové nebo bambusové (namočené do vody) špízové jehlyPříprava:Pikantní ananasová omáčka:1. Ananas, papričku jalapeño a červenou papriku dejte do misky a zamíchejte, aby se suroviny spojily. Podle chuti dochuťte limetkovou šťávou a solí. Před podávání dejte vychladit.(Omáčku si můžete připravit předem a skladovat v lednici až 3 dny).Grilovaný garnát:2. Smíchejte kokosové mléko, limetkovou šťávu, sojovou omáčku, zázvor a hnědý cukr v mělké misce. Přidejte garnáty, protřeste tak, aby se ve směsi rovnoměrně obalili a dejte vychladit nejméně na 30 minut nebo přes noc.3. Předehřejte gril na střední teplotu.4. Vyndejte garnáty z kokosové směsi. Dochuťte solí a pepřem a na každou jehlu napíchněte 5 garnátů.5. Dejte špízy na gril a grilujte asi 3 – 4 minuty po obou stranách.6. Při servírování dejte na každý talíř lžíci rýže basmati, garnáty sundejte ze špízové jehly a navrch dejte pikantní omáčku. Ozdobte koriandrem a podávejte.Velikost porce: 5 garnátů s 3/4 šálkem rýže a 1/2 šálkem omáčkyVýživové informace:Počet porcí 4Na 1 porci:Kalorie: 329Uhlohydráty: 52 gTuk: 3 gVláknina: 3 gBílkovina: 22 gNasycené tuky: 1 gSodík: 406 mg

folder_openPřiřazené štítky

Osmažený tuňák s pikantní mangovou omáčkou

access_time09. June 2019personRedakce

Suroviny2 čajové lžičky olivového oleje a olej navíc na smažení1 a 1/2 šálku na kostičky nakrájené žluté cibule (2 cibule)2 čajové lžičky oloupaného a nasekaného čerstvého zázvoru1 a 1/2 čajové lžičky nasekaného česneku2 zralá manga, oloupaná, vypeckovaná a nakrájená na malé kostičky1/3 šálku čerstvě vymačkané pomerančové šťávy2 čajové lžičky světle hnědého cukru1 čajová lžička košer soli1/2 čajové lžičky čerstvě namletého černého pepře1 až 2 čajové lžičky nasekané čerstvé pálivé papriky jalapeño, podle chuti (1 paprika)2 čajové lžičky nasekaných čerstvých mátových lístků2 pláty tuňákaPřípravaOrestujte cibuli a zázvor na rozpáleném oleji ve velké pánvi na smažení při střední teplotě po dobu 10 minut nebo dokud cibule nezesklovatí. Přidejte česnek a restujte ještě 1 minutu. Přidejte manga, snižte teplotu a vařte dalších 10 minut. Přidejte pomerančovou šťávu, hnědý cukr, sůl, černý pepř a jalapeño; za občasného míchání vařte dalších 10 minut, dokud se pomerančová šťáva trochu nevyvaří. Odstavte z plotny a přidejte mátu. Omáčku podávejte zahřátou na pokojovou teplotu nebo vychlazenou.Pánev na smažení položte na rozpálenou plotnu asi na 5 minut a zahřívejte, dokud nebude horká. Tuňáka hojně osolte a opepřete. Když je pánev dostatečně rozehřátá, stříkněte na ni olivový olej a pak na ni položte plátky tuňáka. Osmažte zprudka 2 až 3 minuty po obou stranách nebo tak dlouho, dokud nebude zvenku dohněda, ale uvnitř nepropečený.

folder_openPřiřazené štítky