Výsledky vyhledávání v sekci Recepty na dotaz polévková

Roketový salát s houbami

access_time09. june 2019 personRedakce

Suroviny: 1 stroužek česneku, oloupaný 1/4 čajové lžičky soli 1 polévková lžíce čerstvé citronové šťávy 1/2 šálku octové zálivky s opečeným česnekem (viz recept) nebo nízkotučného salátového dresinku 1 polévková lžíce čerstvé nasekané petrželky ¼ čajové lžičky čerstvě namletého černého pepře 3 šálky omytých a osušených roketových lístků 2 šálky na plátky nakrájených hub 1 šálek cherry rajčat Příprava: 1. Nasekejte česnek nahrubo. Posypte solí a plochou stranou nože česnek utřete na pastu; přeneste do velké salátové mísy. Našlehejte s citronovou šťávou, octovou zálivkou s opečeným česnekem a petrželí. Okořeňte pepřem. 2. Přidejte roketu, houby a rajčata. Protřeste, aby se vše obalilo dresinkem. Velikost porce: asi 1 šálek salátu Výživové informace: Počet porcí 4Na 1 porci:Kalorie: 113Uhlohydráty: 9 gTuk: 3 gVláknina: 2 gBílkovina: 3 gNasycené tuky: 1 gSodík: 211 mg

folder_openPřiřazené štítky

Grilovaný garnát v kokosu s pikantní ananasovou omáčkou

access_time09. june 2019 personRedakce

Suroviny: Na pikantní ananasovou omáčku: 1 1/2 šálku ananasového kompotu nebo čerstvého rozmačkaného ananasu, bez šťávy 1 mexická pálivá paprička jalapeño, zbavená semínek a pokrájená na kostičky 2 polévkové lžíce čerstvé limetkové šťávy sůl podle chuti Na grilované garnáty: 1/2 šálku nízkokalorického kokosového mléka 2 polévkové lžíce čerstvé limetkové šťávy 1 polévková lžíce sojové omáčky s nízkým obsahem sodíku 1 polévková lžíce čerstvě nastrouhaného zázvorového kořene 1 polévková lžíce hnědého cukru 20 velkých garnátů, oloupaných a odžilkovaných čerstvě namletý černý pepř 3 šálky uvařené rýže 1/2 šálku výhonků koriandru 4 kovové nebo bambusové (namočené do vody) špízové jehly Příprava: Pikantní ananasová omáčka: 1. Ananas, papričku jalapeño a červenou papriku dejte do misky a zamíchejte, aby se suroviny spojily. Podle chuti dochuťte limetkovou šťávou a solí. Před podávání dejte vychladit. (Omáčku si můžete připravit předem a skladovat v lednici až 3 dny). Grilovaný garnát: 2. Smíchejte kokosové mléko, limetkovou šťávu, sojovou omáčku, zázvor a hnědý cukr v mělké misce. Přidejte garnáty, protřeste tak, aby se ve směsi rovnoměrně obalili a dejte vychladit nejméně na 30 minut nebo přes noc. 3. Předehřejte gril na střední teplotu. 4. Vyndejte garnáty z kokosové směsi. Dochuťte solí a pepřem a na každou jehlu napíchněte 5 garnátů. 5. Dejte špízy na gril a grilujte asi 3 – 4 minuty po obou stranách. 6. Při servírování dejte na každý talíř lžíci rýže basmati, garnáty sundejte ze špízové jehly a navrch dejte pikantní omáčku. Ozdobte koriandrem a podávejte. Velikost porce: 5 garnátů s 3/4 šálkem rýže a 1/2 šálkem omáčky Výživové informace: Počet porcí 4 Na 1 porci: Kalorie: 329 Uhlohydráty: 52 g Tuk: 3 g Vláknina: 3 g Bílkovina: 22 g Nasycené tuky: 1 g Sodík: 406 mg

folder_openPřiřazené štítky

Nízkotučný čokoládový pudink

access_time09. june 2019 personRedakce

Suroviny 1/3 šálku nektaru z agáve nebo baleného světle hnědého cukru 2 čajové lžičky kukuřičného škrobu špetka soli 2 plechovky nízkotučného kondenzovaného mléka 2 bílky, lehce našlehané 1 polévková lžíce a 1 čajová lžička vanilkového extraktu 2 polévkové lžíce nastrouhané bílé čokolády 1/4 šálku neslazeného kakaového prášku 2 polévkové lžíce nastrouhané polosladké čokolády a další čokoládové kousky na ozdobu Příprava Našlehejte nektar z agáve, kukuřičný škrob a sůl v hrnci se zesíleným dnem. Přidejte kondenzované mléko a bílky a šlehejte, dokud se směs dobře nespojí. Nastavte teplotu sporáku na střední stupeň a za stálého šlehání povařte asi 10 minut, dokud nezačne směs bublat a houstnout. Odstavte hrnec ze sporáku a vmíchejte 1 čajovou lžičku vanilky. Přendejte 1 šálek směsi do středně velké misky, přidejte nastrouhanou bílou čokoládu a zbývající 1 čajovou lžičku vanilky. Míchejte, dokud se čokoláda nerozpustí. Přidejte kakaový prášek a nastrouhanou poloslanou čokoládu do zbývajícího pudinku a míchejte, dokud se čokoláda nerozpustí. Rozdělte čokoládový pudink na talířky a navrch dejte vanilkový pudink. Zakryjte potravinovou fólií a nechte ztuhnout v ledničce nejméně 2 hodiny. Vršek posypte kousky čokolády.Na porci: kalorie 228; tuk 3 g (nasycený 2 g); cholesterol 2 mg; sodík 214 mg; uhlohydráty 38 g; vláknina 1 g; bílkoviny 10 g.

folder_openPřiřazené štítky