Žena, která ví keyboard_arrow_right Nezařazené keyboard_arrow_rightPřijímací pohovor

Obrázek příspěvku: Přijímací pohovor

Přijímací pohovor

personaccess_time30.březen 2020chat_bubble_outline0 komentářůremove_red_eye125 shlédnutí

 

20 rad, které vás posadí na katapult zvaný kariéra!



Máte stále stejný plat, ale dřete se čím dál více? Máte ambice, ale jsou vaším šéfem nedoceněné? Tak to je ten správný čas s tím něco udělat! Změna je život a přijímací pohovor je tím prvním stupínkem k vaší nové, závratné kariéře!

1. Než půjdete k přijímacímu pohovoru

Dobrá rada nad zlato zní – podívejte se, co jste o sobě napsali do životopisu. Jestli jste se například vychválili v jazycích, je velká pravděpodobnost, že na vás zaměstnavatel začne mluvit anglicky.

2. Co dělat: týden před přijímacím pohovorem

Znáte jméno společnosti a nic víc? Tak to musíte rychle napravit! Pozorně si prostudujte na jejich webových stránkách zaměření, kdo je ředitelem, jaké má společnost úspěchy. Nic totiž neodradí zaměstnavatele tak, jako když nevíte, proč byste právě u něj chtěli pracovat.

3. Co dělat: dva dny před pohovorem

Pokud si nejste jisti, kde sídlí společnost, raději se tam zajeďte podívat předem. Budete vědět, jak dlouho vám cesta potrvá a zabráníte tak chaotickému hledání v den pohovoru.

4. co dělat: den před pohovorem

První dojem hraje největší roli. Jak se uvedete již při vstupu, hraje velkou roli. Neponechávejte tedy výběr oblečení až na ráno, kdy budete nervózní, ale připravte si ho předem. U mužů se předpokládá oblek s kravatou, dámy nic nezkazí kostýmkem.

5. Den D – radši o půl hodiny napřed, než minuta zpoždění

Jste věční opozdilci? Tak to hlavně nedávejte znát na první den. Přijďte raději o půl hodiny dříve, než o jednu minutu později. Váš případný pozdní příchod by totiž nepůsobil vůbec dobře – byli byste považováni za nespolehlivé a ty si přece zaměstnavatel pod svá křídla rozhodně nevezme.

6. Jejda, jdu pozdě

Kdyby se vám ale stalo, že nebude stíhat, mějte po ruce číslo zaměstnavatele a telefonicky se mu omluvte. Když už zlo, tak alespoň minimální.

7. Nebuďte leklá ryba!

Podání ruky o sobě říkáte možná více, než si myslíte. Proto si již doma můžete nacvičit, jak se správně podává ruka. Ruku zaměstnavatele nedrťte, avšak ani podaná ruka a la leklá ryba neudělá ten nejlepší dojem.

8. Úsměv prolomí ledy

Hned na počátku odhoďte trému a usmějte se. Uvolníte tak své prvopočáteční napětí.

9. U pohovoru nemáte co ztratit

S tím přistupujte i k samotnému rozhovoru. Nemáte co ztratit, ale můžete toho hodně získat. Proto se snažte působit a jednat přirozeně.

10. Ukažte svoji motivaci

Jako první se vás zaměstnavatel bude ptát na motivaci, proč jste si vybrali „jeho“ společnost a proč jste se rozhodli ucházet o práci právě u něj.

11. Nestyďte se za své úspěchy

Zaměstnavatel se na ně bude ptát, stejně jako na vaše IT a jazykové znalosti.

12. Ptejte se!

Cokoliv vás bude zajímat, hned se ptejte. Projevíte tak zájem o práci, která každého zaměstnavatele potěší.

13. A co plat?

Diskuzi o platě začíná zaměstnavatel, nikdy se neptejte sami.

14. Buďte vnímaví

Hovořte k věci, ne příliš rychle, nahlas ani tiše. Pište si poznámky, ale při tom se zároveň snaže udržovat oční kontakt.

15. Jak nezpanikařit

Nikdy se nenechte vyvést z míry. Mohou vás čekat nejen anglické testy (ale i logické nebo matematické), individuální nebo skupinové prezentace. Snažte se zkoncentrovat a dostat ze sebe maximum.

16.  Na co zaměstnavatel nemá právo

Rozhodně by vám neměl pokládat otázky týkající se rodiny, náboženství, pohlaví či rasy. Pokud by se i přesto zeptal, oznamte mu zdvořilým způsobem, že nevidíte souvislost s otázkami k pozici, na kterou se hlásíte.

17. Jak bude pohovor dlouhý

Standardní délka verbálního pohovoru je 45–60 minut. Délku pohovoru určuje zaměstnavatel, a proto si vyčleňte dostatek času tak, abyste se nesnažili krátkými odpověďmi pohovor zkracovat. Mohl by pak vzniknout klamný dojem, že o pozici nestojíte.

18. Kdy budu znát výsledek?

Závisí to na počtu dalších kandidátů, a proto rozhodovací proces může trvat v průměru jeden měsíc.

19.  Je možno i více kol

Pokud se budete hlásit na lukrativnější pozici, musíte počítat s tím, že budete muset podstoupit více kol. Zpravidla to bývá od dvou do pěti kol.

20. Zpětná vazba

Pokud vám zaměstnavatel slíbí, že se vám ozve, ale neudělá to, vyčkejte ještě jeden až dva dny a potom mu zavolejte a zdvořilým způsobem se ho zeptejte na výsledek. Na zpětnou vazbu máte každopádně vždycky nárok.

Na pohovor: 

- si zjistěte o společnosti informace   

- nechoďte pozdě                               

- mějte vypnutý mobil                       

- neskákejte zaměstnavateli do řeči   

- projevte zájem o pozici

- buďte přirození

 

Tři perličky z praxe aneb Nad čím vstávají zaměstnavatelům vlasy hrůzou na hlavě

(co se stalo Tatianě Mikolajové, ale nemělo se stát):

a) kandidátovi zazvonil při pohovoru mobilní telefon, i když se předpokládá, že by měl být vypnutý. Kandidát se pak zaměstnavateli omluvil s tím, že čekal důležitý telefonát z jiné firmy, zda je přijatý; 

b) kandidát z Ghany v životopise uvedl jako datum narození rok, kdy nastoupil na základní školu. Jeho krajan mu totiž poradil, že pokud si ubere pár let, bude mít větší šanci při pohovoru uspět; 

c) kandidátka si do životopisu uvedla pokročilou znalost anglického jazyka. Na otázku, jak by svou úroveň angličtiny charakterizovala, odpověděla: „I am communication.“

Pojmy, které (ne)znáte

recruitment – nábor nových zaměstnanců

feedback  zpětná vazba

CV (curiculum vitae) – životopis

AC (Assesment centre) – forma výběrového řízení, která má více hodnotitelů a většinou i účastníků

folder_openPřiřazené štítky

0 komentářů

commentŽádné komentáře

Pokud chcete, můžete přidat první komentář k tomuto článku níže.

Vložit komentář

info_outline

Nepublikujte SPAM!

Jakékoliv SPAM komentáře, které nejsou relevantní k obsahu tohoto článku budou odstraněny.

Podobné články

Jak se obléknout na pracovní pohovor?

personMarián Krouželremove_red_eye271bookmarkNezařazené

Říká se, že první dojem má největší cenu. Při hledání své vysněné práce je velice důležité nezanedbat detaily týkající se pracovního pohovoru. Do základních položek, které musíte pečlivě promyslet je, jak velkou roli hraje vaše oblékání. V mnoha případech totiž ..

Psycholog radí: Partneři, udělejte si na sebe čas!

personRadka Eliáškováremove_red_eye95bookmarkDvojí pohled

Ony jsou prý z Venuše a neumí číst v mapách, oni zase z Marsu a nedokážou partnerkám naslouchat. O kom je řeč? O ženách a o mužích - entitách v sukních a kalhotách, prvoplánově spojených biblickoubáchorkou o vzniku ze žebra. Ano, ze žebra - kdyby však Eva vzniklaz kousku ..

Nástup do nového zaměstnání zvládnete levou zadní

personRadka Eliáškováremove_red_eye79languagezoufalemaminky.cz

Výběrové řízení máte úspěšně za sebou a čeká vás nástup do nového zaměstnání? Na jednu stranu máte radost, na druhou však obavy. Proč je nástup do zaměstnání obtížným krokem, který by každý chtěl mít co nejrychleji za sebou? Důvodů je mnoho, od obav z nových ..