Kondice keyboard_arrow_right Silueta keyboard_arrow_rightProjezte se čtyřmi patry k super siluetě ..

Obrázek příspěvku: Projezte se čtyřmi patry k super siluetě do plavek

Projezte se čtyřmi patry k super siluetě do plavek

personaccess_time27.květen 2019chat_bubble_outline0 komentářůremove_red_eye227 shlédnutí

Už jste slyšeli o potravinové pyramidě? Ještě ne? Tak v tom případě byste měli zbystřit.

Najdete v ní totiž přehledně rozřazené skupiny potravin a její tvar vám pak napoví, kolik byste měli z dané skupiny konzumovat tak, abyste nejen zhubli, ale i se skvěle cítili.

  1. patro – obiloviny, rýže, těstoviny, pečivo 

Tyto potraviny jsou hlavním zdrojem sacharidů, které potřebujeme pro energii. V malém množství obsahují i tuky, které jsou z hlediska svého složení pro náš organismus příznivé. Obiloviny jsou i zdrojem vitaminů, zejména skupiny B, minerálních látek a vlákniny. Tyto potraviny ze základny pyramidy by se na vašem talíři měly objevit v podobě tří až šesti porcí denně.

  1. patro – ovoce a zelenina

Hlavní složkou ovoce a zeleniny je voda. Důvodem k jejich „druhému umístění“ je to, že jsou kvalitním zdrojem vitaminu C, vitaminů skupiny B a karotenoidů. Významný je také obsah vlákniny a dalších ochranných látek, především antioxidantů. Denně byste měli sníst tři až pět porcí ovoce a zeleniny.

  1. patro – mléko, mléčné výrobky, libové maso, drůbež, ryby, luštěniny, vejce, ořechy

Potraviny z této skupiny jsou hlavním zdrojem bílkovin, ale také tuků a cholesterolu. Mléko a mléčné výrobky obsahují velmi kvalitní bílkoviny, vitaminy skupiny B, A, D, karoteny a  minerály, zejména vápník. Skupina ryb, drůbeže, luštěnin, vajec, masa a ořechů je různorodá, co se týče kvality bílkovin. Luštěniny jsou dobrým zdrojem méně kvalitních bílkovin, zatímco maso a vejce obsahují ty vysoce kvalitní. Maso dodává tělu také železo, ryby zase jód a luštěniny vlákninu. Tato skupina je dobrým zdrojem vitaminů skupiny B, A, D a minerálních látek. V rybím tuku jsou obsaženy nenasycené mastné kyseliny, které mají význam v prevenci srdečně-cévních onemocnění. Ořechy obsahují mnoho nenasycených mastných kyselin a také hodně vitaminu E. Denně byste měli sníst dvě až tři porce mléka a mléčných výrobků a jednu až tři porce masa, drůbeže, ryb, vajec, luštěnin či ořechů.

  1. patro – sladkosti, tuky, sůl

Tato potravinová skupina je vrcholem pyramidy a tudíž by se měla ve vašem jídelníčku objevovat pouze v minimální míře. Sladkosti jsou zdrojem jednoduchých cukrů a také tuků a tak tělu slouží jak tzv. prázdné energie. Nepřináší totiž žádné jiné prospěšné látky, pouze onu zmíněnou energii. A je zde ještě jedna zrada – chuťové buňky si rychle zvyknou na sladkou chuť a potraviny méně sladké se jim pak zdají mdlé a chuťově nezajímavé. Jednoduché cukry jsou zároveň potravou pro bakterie v ústní dutině, které jsou zodpovědné za tvorbu zubního kazu. Co se týká soli, je její určitý příjem pro tělo nezbytný, denní příjem by ale neměl přesáhnout 5g.  Důležité je počítat s tím, že sůl je již obsažena v řadě potravin, které kupujeme hotové – například v pečivu, sýrech, masných výrobcích. I tuky jsou velmi důležitou složkou potravy, rozpouští se v nich vitaminy rozpustné v tucích, z cholesterolu se tvoří žlučové kyseliny, vitamin D a pohlavní hormony. Navíc tuk chrání orgány před nárazy a podílí se na regulaci teploty. Množství tuků potřebné pro organismus je ale mnohem menší než obvykle přijímáme. Potraviny ze špičky pyramidy by se měly na vašem talíři objevit nejlépe vůbec nebo maximálně v podobě dvou porcí denně.

folder_openPřiřazené štítky

0 komentářů

commentŽádné komentáře

Pokud chcete, můžete přidat první komentář k tomuto článku níže.

Vložit komentář

info_outline

Nepublikujte SPAM!

Jakékoliv SPAM komentáře, které nejsou relevantní k obsahu tohoto článku budou odstraněny.

Podobné články

Lék na chřipku? Dobré jídlo.

personRedakceremove_red_eye243bookmarkNezařazené

Začíná období, kdy vaše imunita potřebuje vaši pomoc víc, než kdykoli jindy. Projezte se k takové síle, že si chřipka na vás vůbec netroufne. Fungující imunitní systém je v sychravém období základ. Nemoc buď nemá šanci propuknout anebo se s ní organismus dokáže lépe ..

Bydlet v ere pin up girls

personRadka Eliáškováremove_red_eye86bookmarkBydlení

Také vnímáte tak intenzivně předměty z období, kdy sexbomby odpovídaly siluetě přesýpacích hodin Diorova stylu New Look i touze vojáků, kteří po časech odříkání většinou hledali zároveň matku i milenku a špendlili idoly svých srdcí všude kolem sebe? Ten čas ..

Využijte vitamíny na 100%

personRadka Eliáškováremove_red_eye85bookmarkNezařazené

Vzhledem k tomu, že se blíží sezóna léta a spolu s ním také období čerstvého ovoce, je dobré připomenout, že jsou zde odšťavňovače, se kterými vám i vašim dětem bude čerstvé opravdu chutnat.Odšťavňovače jsou v dnešní době velmi oblíbené. Mnoho lidí si však stále ..

Zkrášlete se před létem jednoduše a z pohodlí domova

personRedakceremove_red_eye309bookmarkPéče o tělo

Všechny už se těšíme na to, až oblékneme šaty, sandálky a budeme si užívat horkých letních dnů. S tím vším je ale spojená i péče o náš zevnějšek a tělo. Proto jsme pro vás připravili několik „procedur“, které byste měla před létem rozhodně podstoupit A pozor. Za ..

Bikiny manuál: Jak vybrat ty pravé plavky?

personRedakceremove_red_eye281bookmarkStyling

Plavková sezóna je před námi, dieta za námi, teď jen už vybrat si vhodné plavky. Při nákupu se neřiďte pouze svým vkusem, zásadní roli hraje především výběr vhodného střihu na vaší postavu, protože i sebekrásnější plavky, které nereflektují postavu, mohou udělat více ..

Plavky

personSimona Chvátilováremove_red_eye75languagemaxmoda.cz

Chcete si na letošní léto pořídit moderní plavky? Pulty obchodů jsou přeplněny novými kolekcemi pro rok 2020. Tu svou představil i výrobce spodního prádla . Hýři moderními barvami a nadčasovými odstíny. Je plná atraktivních střihů, které potěší ženy všech ..

Jak se saunovat

personRadka Eliáškováremove_red_eye76languagekrasnazdrava.cz

Saunování se zabydluje i v České republice. Ale víte, jak se saunovat správně a opravdu efektivně? Právě na toto téma bude zaměřen náš dnešní článek. Jelikož možností, kde se můžeme saunovat přibývá, nevyjímaje domácí sauny, náš životní styl se také pomalu mění a ..

Dětská vzteklina

personRadka Eliáškováremove_red_eye40languagezoufalemaminky.cz

Je úterý ráno a s Kubíčkem (2 roky ) se chystáme na batolecí plavání. Celou dobu, co byl malý nemocný nemluvil o ničem jiném než o vodě, plavání a kamarádce Nelince, takže když dnes viděl tu velkou tašku plnou plavek, osušek a dalších nezbytností k plavání, byl v sedmém ..

Hubnutí po porodu

personSimona Chvátilováremove_red_eye25languagezoufalemaminky.cz

Žádná láska není tak opravdová jako láska k jídluPo porodu jste v jednom kole, a tak nemáte čas počítat, že jste sice přibrala 20 kilo, ale v porodnici jste nechala jenom šest. Navíc doma na vás na mateřské číhá spousta nových situací a podnětů, které vás provokují k ..

Cholesterol, triacylglyceroly, vysoká hladina cholesterolu, lipidy, tuky

personRadka Eliáškováremove_red_eye90languagezoufalemaminky.cz

Cholesterol Cholesterol je komplexní lipid (druh tuku). Patří do skupiny sterolů. Nachází se v živočišných potravinách. Naše tělo si cholesterol umí vyrobit v játrech. Cholesterol je důležitý stavební kámen ve stěnách našich buněk a tvoří izolační vrstvu nervových ..