Kondice keyboard_arrow_right Silueta keyboard_arrow_rightPosilování nemusí být jen nutným zlem

Obrázek příspěvku:  Posilování nemusí být jen nutným zlem

Posilování nemusí být jen nutným zlem

personaccess_time20.únor 2020chat_bubble_outline0 komentářůremove_red_eye67 shlédnutí


Zřejmě jediným svalem, který většina z nás každý den pravidelně posiluje, je ten, kterým tlačíme na plynový pedál. V úvahu přichází ještě jeden – celý den na něm totiž sedíme. Jízda autem či celodenní vysedávání u počítače nám však příliš energie nedodá. Chybějící přirozený pohyb bychom se proto měli snažit nahradit alespoň pohybem umělým. Pravidelným cvičením v bazénu, sportovní hale či v posilovně se z těla odplavují škodlivé látky a naopak dostáváme patřičný příděl endorfinů, což jsou látky s účinky podobnými morfinům. Výsledkem je lepší nálada a často i větší chuť do práce. „Konečně jsem pro sebe něco udělala!“ Není přitom pochyb o tom, že přímo úměrně se sportovní aktivitou roste i spokojenost se zlepšující se vizáží našeho zanedbávaného těla.

 



Nezapomeňte ovšem, že v posilovně je nesmírně důležité cvičit správně. Proto by měli zejména začátečníci cvičit pod dohledem odborníků a při první návštěvě vřele doporučujeme rovněž konzultaci a prohlídku lékaře. Zkušený trenér nám pak může sestavit individuální plán tréninku. Takový, abychom si procvičili celé tělo, vytvarovali všechny potřebné partie (někdy dokonce rychleji než aerobikem, cyklistikou či plaváním), ztratili přebytečná kila a hlavně – neublížili si nesprávným cvičením! Při výběru posilovny se proto můžete orientovat i podle toho, zda vám výše uvedené služby nabízí.

Správný trénink má několik fází

Zahřátí – warm up: 7-10 minut

Tepová frekvence stoupne z obvyklých 72-75 tepů na 120-130 tepů za minutu. Nepodceňujte tuto fázi. Nezahřáté svaly se mohou při posilování snadno zranit.

Strečink: 5-7 minut

0 komentářů

commentŽádné komentáře

Pokud chcete, můžete přidat první komentář k tomuto článku níže.

Vložit komentář

info_outline

Nepublikujte SPAM!

Jakékoliv SPAM komentáře, které nejsou relevantní k obsahu tohoto článku budou odstraněny.

Podobné články

Vybavte si doma posilovnu!

personRadka Eliáškováremove_red_eye65bookmarkSilueta

Mnohem větší pozornost bychom doma měli věnovat domácímu sportování,posilování, protahování. Máte vybranou místnost? Vybavili jste ji parketami, stěny pokryli zrcadly a ribstoly? Instalovali reproduktoryk poslouchání příjemné hudby? Tak můžeme začít se zařizovánímstroji a ..

Top 10 Nejúčinnějších sportů na hubnutí

personMarián Krouželremove_red_eye233bookmarkSilueta

Nestíháte? Žijete v poklusu a volný čas máte přesně vymezený? Nechcete ale maskovat rostoucí bříško nebo větší zadeček a hodláte s tím něco udělat? Jestli toužíte být sami se sebou spokojeni, zvolte si sport takový, který vás bude nejen bavit, ale přinese vám i ..

Kruhový trénink a jak jsem se naučila mít ráda sport

personRedakceremove_red_eye234bookmarkNezařazené

Včera jsem vám poreferovala o svém jídelníčku a zhodnotila, že kila nejsou všechno a že více důležité jsou centimetry. Dnes vám chci popsat kruhový trénink, protože to přesně je podle mě to, co chytne i sportovní „nefanoušky“. Nejprve chci říct, že co oceňuji nejvíc, ..

3 tipy pro ty, co jsou líné cvičit (tak jako my)

personRedakceremove_red_eye196bookmarkSilueta

Plavková sezóna začíná! Ne pro vás. Vypadáte v plavkách, jak tučňák. A než abyste dřela v posilovně, raději byste zemřela hlady… Máte stejný problém jako my? My zas máme řešení – tak to spolu dáme nějak dohromady… Nás super líných je víc (čti většina). ..

Vše, co jste chtěly vědět o zvětšení prsou

personRedakceremove_red_eye371bookmarkPéče o tělo

Tvar a velikost prsou trápí mnoho žen, přičemž procento nespokojených dramaticky stoupá po porodu a po ukončení kojení. Nemálo z těchto žen pak uvažuje o chirurgické korekci svých prsů, aby tak docílily požadovaného vzhledu. Nejčastěji žádaným zákrokem je augmentace ..

Tipy na posílení dětského imunitního systému

personRadka Eliáškováremove_red_eye39languagezoufalemaminky.cz

Zimní měsíce jsou tady a chřipkové onemocnění nám zaklepali na dveře. Pokud jste se o imunitu svého dítěte, milé maminky, nestaraly dostatečně dobře, pak si chřipka a nachlazení otevřou tyhle pomyslné dveře a bez klepání vstoupí do vašeho života. Dnes si proto budeme ..

Zakládání společností a využití programů a fondů Evropské unie (report)

personRadka Eliáškováremove_red_eye3languagezenapodnikatelka.cz

První blok Kurzu managerských dovedností se skládal ze dvou ucelených částí. V první části byla probrána problematika spin-off společností. Druhá část pak byla věnovaná přípravě žádosti o programovou podporu s názorným vytvořením finanční analýzy nově založené ..

Jak efektivně cvičit doma

personRadka Eliáškováremove_red_eye48languagekrasnazdrava.cz

Jste žena, která trpí nízkým sebevědomím a chtěla byste začít cvičit? Je pochopitelné, že se vám nebude chtít napoprvé do posilovny nebo ven. Zkuste začít například doma, než se alespoň trochu naučíte základní cviky a poté můžete začít navštěvovat posilovnu. Pokud si ..

P-class na pevné břicho

personRadka Eliáškováremove_red_eye35languagekrasnazdrava.cz

Cvičení P-class tvaruje nejen bříško, ale také zadeček a stehna. Břišní svalstvo je jednou z největších svalových partií našeho těla. Je rozděleno do několika skupin, a proto je nutné každou část bříška posilovat jiným pohybem.Břišní svaly jsou tzv. stabilizační a ..

Cviky, které vás udrží v kondici

personRadka Eliáškováremove_red_eye49languagelovinglife.cz

1. Sedy lehy na míči – účinné na vytvarování bříškaToto cvičení na míčije velmi univerzální a můžete jej provádět právě i na míči. Posilujete přímý sval břišní, pokud však budete dělat klasické zkracovačky do strany, tak se na řadu dostanou i šikmé břišní ..